I Lööv Stockholm!!

Stockholm, Stockholm stad i världen! :D
Jag har seriöst haft dom bästa 3 dagarna på väldigt, väldigt länge.

På lördag morgon åkte jag, Lisa och Danni till Stockholm med flyget. Haha, jag var typ livrädd för senaste gången jag hade flugit var 2008. Så jag satt där och var livrädd att vi skulle dö. Men när vi väl kom upp i luften så gick det bra. Och det var ganska kul att flyga. Tills landningen kom. Det var inte direkt den bästa "landningsprocessen" jag har varit med om. För det blev typ turbolens, så det kändes som det gör när man åker karusell. Och för mig gick det väl hyfsat bra, förutom att jag fick lite panik xD
Men för min lilla åksjuke vän gick det inte lika bra, och den andra bara låg och sov. Så en av oss hade panik, en mådde illa, och en låg och sov.
Det måste ha varit ganska kul för alla som såg oss.

När vi landade så pratade jag lite med Alex (som flög med samma flyg som oss). Och vi har alltid sagt att vi ska hoppa uppe bland molnen och det var typ det vi gjorde då på lördag morgon xD
Sen gick vi av från flyget och väntade på våra väskor osv. Och så fikade vi där, jag åt en chokladboll och typ apelsinjuice. Och när vi satt där så var det någon som hade lämnat sin halvätna macka på samma bord som vi satt bredvid. Och då kom en gumma och bara "I take this" och så tog hon den och satte sig vid en dator och åt upp den xD

Efter det gick vi och köpte tågbiljetter, och så åkte vi till Solna (till vårat hotell). När vi kom dit så visade det sig att man kunde checka in först klockan 15.00. så vi lämnade våra väskor i nåt "bagagerum" och så gick vi ut till det väldigt blåsiga Solna, jag trodde seriöst att vi skulle blåsa iväg.
Men vi trotsade vinden och hoppade på tåget för att åka till Solna Centrum. Men det tåget stannade inte där så vi fick åka till Sthlm istället. V hade ingen aning om vars vi skulle så vi gick runt som 3 renar där xD
Men tillslut lyckades vi hitta massa affärer så då gick vi dit och köpte lite grejer, och så åt vi lunch/middag på "Helmers Café" jag och Lisa åt kycklingsallad och Danni åt Cesarsallad.

Sen tog vi alla våra påsar och åkte till vårat hotell. Men då visade det sig att rummet fortfarande inte var klart fast klockan var över 15.00, och klockan 4 skulle vi gå och köa in till konserten. Så stressen flödade genom min kropp, när skulle jag hinna byta kläder och fixa mitt hår? Och hur skulle Danni hinna duscha?

15.50 fick vi äntligen vårat hotellrum och vi skyndade oss upp med hissen till 18:de våningen. Jag lockade mitt hår, bytte kläder och fixade mig. Och sen hjälpte jag Lisa att locka hennes hår. Så vi såg ut som två tvillingar ;)

Sen gick vi ut och letade reda på vars vi skulle gå in, och när vi väl kom in så kändes det verkligen underbart. Jag andades samma luft som One Direction!! Jag befann mig i samma lokal som dom. Jag var typ 100 meter ifrån dom. Vi letade reda på våra platser, och förväntningarna på platserna som vi hade var inte så höga. Men när vi såg vars dom var så visade det sig att platserna var jättebra. Det hade kunnat vara bättre platser men jag är sjukt nöjd!! Jag har aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv, min röst var helt borta efter konserten. Det var nog den bästa kvällen i hela mitt liv. Jag är fortfarande i chocktillstånd efter att ha varit så nära dom! Och 5sos (förbandet) var också grymma. Kommer aldrig, aldrig, aldrig glömma den kvällen.

Sen när vi skulle gå tillbaks till hotellet så fick vi köa jättelänge för det var fullt med folk som skulle in dit, och hissarna var proppfulla. Men tillslut kom vi till vårat rum och utsikten var jättefin. Det var typ solnedgång.
Vi alla var jättetrötta så vi somnade väldigt fort. Och på morgonen gick vi och åt hotellfrukost och efter det gick vi till vårat hotellrum, och så "råkade" vi somna i några timmar xD

När vi vaknade igen åkte vi till Sthlm och gick på stan där, jag har slösat så mycket pengar så det borde vara olagligt. Men man är ju inte i Stockholm varje dag ;)
Vi såg Jasmine Kara, och när vi gick till Pernilla Wahlgrens affär så såg vi Bianca. Vi passade även på att fika när vi var där borta. Och efter fikat fortsatte vi att slösa pengar på stan. Jag har kommit fram till att jag älskar alla Stockholms gulliga affärer. När vi hade ledsnat på alla affärer så fick vi och åt middag på Urban Coffee, jag och Lisa åt Lax ,och Danni åt Cesarsallad igen xD
Sen gick vi till nån Ica och köpte godis, och efter det åkte vi hem till vårat hotell.

Vi gick runt och utforskade hotellet lite och så gick vi till ett jättefint gym, och så var vi där och tränade lite tills nån gubbe kom och började träna. Då gick vi till hotellrummet, duschade, åt godis, och kollade film.

Nästa morgon åt vi frukost och sen skyndade vi oss till stan för vi skulle köpa massa presenter. Och så åt vi FroYo, och vi träffade Sydney från "kan du slå en pensionär?". Och så gick vi runt där och hittade massa gulliga små affärer.
När pengarna började ta slut åkte vi till Arlanda och var där resten av kvällen tills flyget kom. Flygresan hem kändes jättelång för alla låg och sov medans jag var vaken ;)
Bilresan hem var ganska intressant för en gammal elev (Ibbe) åkte med oss hem, men den resan ska vi inte gå in på xD

Men tack för en fantastisk helg Stockholm!! Längtar redan tills nästa gång vi träffas ;)

Nu till allt jag har köpt.

Haha nu har jag äntligen en egen lightsaber :)

Världens snyggaste glasögon.

Vi handlade på Leilas affär också, det var typ världens gulligaste affär.

Och nu alla bilder från resan :)

utsikten från fönstret :)